In actie voor een beter OV deel 2
Vandaag waren we in actie voor een beter openbaar vervoer bij de Waterbus.
Wederom was het doel om ook daar de reizigers duidelijk te maken welke partijen verantwoordelijk zijn binnen de provincie Zuid-Holland voor alle verslechteringen!
Want ook door de concessiewisseling bij de Waterbus is de dienstverlening naar de reiziger toe verslechterd. Ook met Blue Amigo als vervoerder is het bergafwaarts gegaan, precies hetzelfde als bij Qbuzz.
De halte Hooikade zomaar ineens verdwenen. De vervoerder kon er blijkbaar onvoldoende zijn zakken mee vullen en moest dus verdwijnen. Het huidige Provinciebestuur deed er niets tegen! De plaatselijke politiek heeft de portemonee moeten trekken.
Bij de vorige, in onze beleving betere vervoerder, is de Hooikade nooit een punt geweest.
Maar ook met de serviceverlening en het vaarschema is het slechter geworden onder deze vervoerder. Voor de provincie is en was het belangrijker dat er andere Waterbussen kwamen. Daar moet de kwaliteit van de dienstverlening voor wijken.
Voor de reiziger is het alleen van belang dat er op tijd gevaren gaat worden. Dat er goede aansluitingen zijn op het overige openbare vervoer. En dat er voldoende afvaarten zijn om ’s ochtends op tijd op zijn/haar werk te zijn en ’s avonds om weer thuis te kunnen komen en eventueel nog uit te kunnen gaan.
