Wisseling concessiehouder
Vanaf 1 januari 2022 wordt het personenvervoer over water (POW) voor Rotterdam en de Drechtsteden uit gevoerd door Blue Amigo.
En ook bij deze wisseling lopen reizigers meteen tegen problemen aan. Het lukt de Provincie Zuid-Holland, als concessieverlener, niet om goede afspraken te maken. Blijkbaar wordt er vanuit de Drechtsteden ook niet goed onderhandeld met de Provincie. Ook zij hebben dit laten liggen.
Je zou er, als reiziger, toch vanuit mogen gaan dat de kwaliteit en het niveau van de service minimaal gelijk blijft bij een wisseling. Echter in dit geval wordt het voor reizigers slechter!
Zo gaan in enkele situaties de tarieven flink omhoog en er komt meteen een traject te vervallen. Een traject waar volop animo voor is gelet op de commotie die daarover is ontstaan.
En dat allemaal zonder daar al teveel ruchtbaarheid aan te geven. Bij de Provincie en de Drechtsteden is “open en transparant” nog niet zo erg ingeburgerd.
Wij hebben brieven aan de statenleden en aan Gedeputeerde Staten gestuurd en hen gevraagd een en ander terug te draaien. Ook is er vanuit de reizigers en omwonenden een petitie gestart.
Vanuit het eigen beleidskader van Gedeputeerde Staten geeft men aan voor een betere aansluiting tussen de reizigersbehoefte en het aanbod te willen zorgen. Het drastisch verhogen van tarieven en het laten vervallen van trajecten vallen ons inziens daar niet onder. Om er achter te komen welke reizigersbehoefte er is, zal men toch echt met die reizigers moeten communiceren. Dat doe je niet vanachter een bureau ergens in Den Haag.
Het wordt dan ook tijd dat er meer inbreng komt door reizigers. Dat is dan ook de doelstelling van ons als Reizigersoverleg regio Dordrecht. Dat gaan we proberen te realiseren. Maar dat kan alleen met de hulp van u als reiziger!
Vanaf 1 januari 2022 wordt het personenvervoer over water (POW) voor Rotterdam en de Drechtsteden uit gevoerd door Blue Amigo. En ook bij deze wisseling lopen reizigers meteen tegen problemen aan. Het lukt de Provincie Zuid-Holland, als concessieverlener, niet om goede afspraken te maken. Blijkbaar wordt er vanuit de Drechtsteden ook niet goed onderhandeld met de Provincie. Ook zij hebben dit laten liggen.
Je zou er, als reiziger, toch vanuit mogen gaan dat de kwaliteit en het niveau van de service minimaal gelijk blijft bij een wisseling. Echter in dit geval wordt het voor reizigers slechter!
Zo gaan in enkele situaties de tarieven flink omhoog en er komt meteen een traject te vervallen. Een traject waar volop animo voor is gelet op de commotie die daarover is ontstaan.
En dat allemaal zonder daar al teveel ruchtbaarheid aan te geven. Bij de Provincie en de Drechtsteden is “open en transparant” nog niet zo erg ingeburgerd.
Wij hebben brieven aan de statenleden en aan Gedeputeerde Staten gestuurd en hen gevraagd een en ander terug te draaien. Ook is er vanuit de reizigers en omwonenden een petitie gestart.
Vanuit het eigen beleidskader van Gedeputeerde Staten geeft men aan voor een betere aansluiting tussen de reizigersbehoefte en het aanbod te willen zorgen. Het drastisch verhogen van tarieven en het laten vervallen van trajecten vallen ons inziens daar niet onder. Om er achter te komen welke reizigersbehoefte er is, zal men toch echt met die reizigers moeten communiceren. Dat doe je niet vanachter een bureau ergens in Den Haag.
Het wordt dan ook tijd dat er meer inbreng komt door reizigers. Dat is dan ook de doelstelling van ons als Reizigersoverleg regio Dordrecht. Dat gaan we proberen te realiseren. Maar dat kan alleen met de hulp van u als reiziger!